Maggan Omsorgs mops

Det kanske inte är så många som vet att Maggan Mops och Annelli brukar jobba med mig på nätterna på ett demensboende. Anneli är just nu ledig p g a valpar. Då jobbar Maggan mer.

Skulle vara så kul att kunna sätta in bilder som jag tar på Maggan och pensionärerna, men man få inte sätta in en bild utan tillstånd. Bilder som man inte ser vem det är, är ok.

Mitt jobb blir 100 g lättare när Maggan är med, en arg, förvirrad, ledsen, eller glad Pensionär blir som ombytt när Maggan dyker upp.

En Farbror som är uppe och går mkt på natten, fick en farlig fart i säng när Maggan gosade ner sig i hans täcke.
jag fick sitta i hans rum en lång stund så Maggan skulle ligga kvar.

En Dam som är mkt orolig och arg, blir hur glad som helst när vi kommer, ibland sitter hon och väntar på oss när dagpersonalen berättat att vi ska jobba.

Maggan får lika många namn som det finns Pensionärer :) Lovisa, Lilla Fröken Yoghurt, Sessan osv. Ibland är hon en katt som är alldeles svart i rumpan, :)

Att få klappa, bjuda på en smörgås, eller bara titta på. Tänk om alla boenden kunde förstå vad en hund/katt kan göra för nytta.



Detta är en av Maggans trognaste kompisar, de delar smörgås varje natt. :)


En bild på tok katten.



Det är sååå mysigt med en egen kuppe.

Igår kväll åkte Jag, Johanna, Cathrin på ringträning, så hade jag lurat med Camilla med Rune.

Japp hur kul som helst skulle det vara,  om de inte hade ställt in de p g a vädret, Vi kollade på hemsidan på eftermiddagen och då skulle det vara:(
Det var bara att åka hem igen, Synd om dig Camilla som har ganska lång att åka. men ikväll blir det av för då är Johanna stand in för Moa som brutit benet, Stackars Moa.

Kl 18,30 i SKK garaget, Johanna & Svante Frisk.  150 kr Drop in , Välkommna

/Ha en bra dag, nästa torsdag kommer våren :)   Lena



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad härligt att Maggan får vara med dig på jobbet. Kan tänka mig att hon är poppis bland pensionärerna ;)



Katten är ju bara fööör skön. Skulle så gärna vilja ha en men det är ju bara att glömma med en kattallergisk son i familjen :(

2010-03-02 @ 21:53:19
Postat av: Catrhin

Tack för trevligt sällskap igår. Puppe skötte sig ju jättebra Lena! Tyckte du fick till det ! Johanna du är jätteduktig på att instruera i handling!

Och tack för att ni stannade till på vägen hemmed Verner hos "jag tänker aldrig bli med valpar-Ollie"

KRam kram,

2010-03-03 @ 11:35:12
URL: http://www.kennelpzazz.se
Postat av: Annagreta

Vad härligt med ett äldreboende som fattar hur viktigt det här är. Där min salig mamma var hade de ett par katter och det var helt underbart. Men när jag var där med min dåvarande kanintax var det han som var favoriten!

Hundar/katter betyder så mycket för de äldres trivsel och välmående.

2010-03-03 @ 18:24:24
Postat av: Madde

Det är sådana underbara människor som du som får mig att inte tappa hoppetför mänskligheten (som man annars ibland nästan gör med alla tråkigheter i denna värld).



Fler borde vara som du och dina mopsar =)



Mvh, Madeleine

2012-07-15 @ 13:23:19
URL: http://madelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0