Segt!

Det är lite segt att komma igång med bloggandet.
Haft väldigt mkt i veckan som gott, jobbar långvecka nästa vecka.

Nu är det bara en vecka kvar innan vi får ta av tratten på Mjaui, han är jätteduktig men det är bökigt han blir så smutsig och det är svårta att bada honom.

Anneli har bara lite drygt en vecka kvar ska valpa 2-3/2. Jag har tyckt att hon varit stor typ 4-6 valpar, men nu tycker jag hon blivit lite smalare, vet inte men vi får väl se vad som göms där inne.

Barbro har inte gått så länge i dräktigheten så det är för tidigt att se om hon är dräktig.

Lilla Spooky /conny /bebis, kärt barn har många namn :) Han bara älskar sin matte Jessica, vi andra duger men inte mkt mer, varje gång någon kommer hem och ALLA hundar blir tossiga, tycker Spooky att detta är jättekul att hoppa runt bland alla mopsar.
Den 6 feb börjar vi valpkurs, jag säger vi, för jag/janne får gå de gånger Jessi jobbar.
tror att det är bra för både Jessi och Spooky att få börja lite mjukt utan att pappa talar om hur det ska vara.
Tyvärr så är Spooky mkt åksjuk, vilket försvårar det mesta som har med transport att göra. Vi åker ju en bit till klubben för träning, är han kliver ur efter en resa är han helt ok, men inte så pigg på godis, vad det än må vara.
Han känner sig nog väldigt seg och illamående. Idag var vi en sväng till mormor, då kräktes han just som vi kom fram.

Verner och Spooky är bästa kompisar, dragkamp, och Iver och Spooky är bästa spring kompisar OM inte Spooky biter Iver i sidan då blir Iver "lite" sur. Men man lära sig :)

Snart har Maggan löpt klart och det lugnar sig i huset så startar väl någon annan tik.

Jag håller på att jobba lite på en ny sida, men det är inte så lätt och man är ju Ganska kritisk efter denna fina sida jag har idag, men jag kan inte uppdatera den själv då blir den ju lite tråkig.

Har mejlat med en tjej som gör jättesnygga sidor med hon var rätt dyr, säkert inte vad en sida kostar men för min ekonomi just nu.

Här kommer en vacker snöbild som avslutning.




/Lena


Kommentarer
Postat av: Nettan

Hoppas på att det går bra med Annelie och många fina valpar !



Kram

2010-01-23 @ 20:26:11
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahaaa,,nu har han blivit varm i kläderna Spooky,,,biter Iver i sidan, det var hans special trick på Gnizta;-)Synd att han fortfarande är såå åksjuk,,till slut går det ju säkert över, hittills har de som varit åksjuka i tidigare kullar mått prima efter några månader.

Såå spännande med valpar, dessutom två kullar!

Lycka till !

Vi hörs och syns..

Kram Tina & co

2010-01-24 @ 17:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0