Puppar

Annelis valpar var beräknade till tisdag 2/2, men de beslutade sig för att titta ut lite tidigare. Vilket var helt ok eftersom jag jobbar hela helgen.
Anneli var jättestor som jag skrev förut, men det var inte så många som jag trodde.

Flåsade lite till och från under dagen, på kvällen började hon krysta lite lätt så då sms jag Cilla och sa att nu är det nog dax att åka om du ska hinna vara med om valpningen.
Cilla hann fram med råge, hon körde väl som en galning från Bålsta :)

3 valpar kom ut med ganska lång tid emellan, Anneli tyckte inte att detta var det roligaste hon gjort, skulle in till husse som låg och sov i rummet brevid.
Jag tyckte det var märklig att det var "bara" 3 om än stora, hon var ju så tjock om magen. Hon är inte tjock i hullet utan det var bara mage.

Vi somnade till på morgonkvisten, Cilla körde hemåt. vaknade kl 9 av att Anneli krystade för fullt, valp nr 4 en svart tik som tyvärr inte levde. det hade nog tagit för lång tid. känns alltid tråkigt.

men vi gläds åt våra små lakrits troll, ska bli jättekul och se dem utvecklas. fortfarande ingen bild :(

Tina: Spooky, Conny, Puppe ....... mår alldeles utmärkt, du ska se när han och Verner leker, eller när han och nakenkatten busar. Ska filma en snutt till dig.

Vi tränar på för fullt, jessica är jätteduktig, Puppe är hur duktig som helst. Nu har vi tränat ligg en del, så fort han ser att vi ska träna så slänger han sig ner. :)
Vi ska snart börja på valpkursen. Ska bli roligt det var väldigt länge sedan vi gick på kurs.

Tycker det är lite tråkigt med bara en massa text utan bilder men men ska fixa det i nästa vecka när jag är ledig.

Ha det så skönt i helgen alla som är lediga  /Lena


Kommentarer
Postat av: Nettan

Grattis till lakritstrollen !



2010-01-30 @ 11:38:25
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Tilda

Skall bli spännande att få se prinsessan!! & självklart prinsarna:-) JAg måste nog flytta till Åkersberga så jag har nära att kika in & vara med på valpningar :-) Kram

2010-01-30 @ 12:44:03
URL: http://www.precioushills.se
Postat av: Cilla

Det gjorde mig inget alls att det tog tid, jag är bara så glad över att få vara med :-)

2010-01-30 @ 19:23:50
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Tina & co

Men såå gosigt,,Stort Grattis till Men in Black & The Ladies of Darkness;-)



Skall bli skitkul att få se en film på Conny/Puppe/Spooky (Kärt barn har många namn :-)busa runt med polarna Verner och Majuae!

Ha så skönt i låddan!

Kram

2010-01-30 @ 21:41:28
URL: http://www.bluewingfires.com
Postat av: Mimmi

Grattis! Huset fullt av små kanonkulor om några veckor då :)

Postat av: Gollum med flock

Grattis till nytillskotten!

2010-02-01 @ 22:18:53
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0