Strul!

Ja ha nu har jag vänt upp & ner på hela huset efter en liten sladd.....el, den finns inte. Konstig jag som har sådan ordning och reda :) NOT.

I morgon blir det Elgiganten here I come. ny sladd, nya minnes kort.

Igår skulle jag bara ta det lugnt och gå ut med hundarna i solen. Jag vaknade till vid 13 tiden (man får sova så länge om man jobbar natt, om det är någon som inte visste att jag gör det), började fixade lite. Då ringer det ifrån Mosters äldreboende. Min moster ramlade i fredags, hon föll på ansiktet.
Men igår hade de upptäckt att hon hade ont i höften, så deras läkare skickade in henne till KS, jag skyndade dit för att hinna fram när hon kom in på akuten.
Fy så hon ser ut, hon klarade höften ifrån benbrott, men ansiktet ser ur som om hon gott ett par ronder mot Ingo J.

Jag åkte till henne idag för att ta några kort på henne, japp va bra det blev när jag nu har korten i kameran och inte kommer åt dem. Hoppas det går och fixa imorgon.

På hemvägen stannade jag och köpte hundmat + människo mat. Nisse och jag gjorde lagade en pasta rätt, efter maten tänkte jag bara lägga mig isoffa och ta det lugnt, då säger sonen,
- Ska Verner till veterinären ikväll?? Ska väl ha 1 års sprutan.
Jo det ska vi, men det var liksom raderat ur mitt minnes kort:) Ska kolla på Elgiganten om de har ett minnes kort som passar, behöver ju inte spara så mkt på det. :)

Vaccineringen gick galant. Nu är det blodprovs koll om 1 mån, sedan pass.

Jessica och Puppe tränar för full, jättekul, har aldrig sett Jessi så i träningstagen. men det är nog kul för han är jätteduktig.
Tänk och vara 4½ mån och köra lydnad med 7 mopsar runt omkring. Han bryr sig inte släpper inte koncentrationen.

Valparna mår jättebra, växer så det knakar.  Pratade med Lotta hon tror att Babsan är dräktig, det är ju jättekul, "Babsan"  Puggens Katrin Kanonfin har blivit 4:de bästa Avelstik 2009, Mopsorden. Och pappan till kommande kull Siivas Fabulous Forever "Lillis" är 2:a, bästa Avelshane, hans pappa Puggens American Diesel 1:a

Tillägg, Tydligen så var det fel på resultaten på Mopsorden :( Babsan är inte 4:a, Utan Puggens Gisela af Såsta, vilket är jättekul, Grattis Anna-Lena & Lappen. Gisela "Lappen" är mamma till Puggens M & P kullar,

Själva är vi Vinstrikaste Svenska uppfödare 2009, såg listerna på Mopsorden.se



'


Puggens American Diesel.  äg Nisse Nyberg

Far till.

Siivas Fabulous Forever "Lillis"
Puggens Hanna
Bondarvs Cayenne "Anneli"

Hoppas jag kan återkomma med nya kort imorgon  godnatt /Lena





Kommentarer
Postat av: Cilla

Oooo Snusen!!

2010-02-03 @ 15:54:43
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Nina

STORT GRATTIS till dom små svarta!!

Men även till Puggens alla framgångar under 2009! Helt jäkla makalöst!!

Kram på er

Nina med familj

Ps: Wilfred är en enormt trevlig liten valp :-)!!!

2010-02-03 @ 17:17:22
URL: http://inkaochgoa.cybersite.se
Postat av: Caroline & Dolly

Underbara Snusen! :)

2010-02-07 @ 22:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0