Mops & Rottis valpar

Hej!!

Idag så åkte Jag , Gun, Cathrin och Johanna hem till Ylva på Crossway's kennel för att titta på hennes lillis barn.
Det är 4 st små mopsflickor, docksöta allihop. Två var lite större och två lite mindre, de är ju bara 6 v så det är inte så rättvis och sitta och tycka en massa.

Hoppas att de får bra hem och blir söta som socker. Skulle ta lite kort men det var inte så lätt.



Dock söt mops flicka Crossway's ?????



Samma flicka.

Ylva har även Rottis uppfödning och just nu hade hon två rottis pojkar på 10 v kvar.
Vi har ju haft 3 rottisar så hjärtat klappar ju lite extra.
Vi eller rättare sagt jag bad Ylva släppa ut vildingarna, vilka valpar!!!!!!
Hur kraftiga som helst, vilka ben, och huvuden, gisses vad ska det bli av dessa.

Jag bad att "någon" skulle ta ett kort på mig och rottisarna, mm va bra det blev, vet inte om det är fotografen, kameran eller objektet ???????????



Jo en dålig bild.



Detta var nog den bästa :)

På vägen ut till bilen skulle jag hjälpa Gun vid grinden så att inte Gun skulle ramla, gissa vem som låg raklång och höll på att fälla Gun i fallet. japp me :)

Det är alltid så kul på dessa små utflykter, bilen full av hund prat. Många härliga skratt.
Tack mina vänner för det.

Valparna växer och frodas Anneli älskar inte sina barn direkt men hon låter dem inte svälta.
Tjocka och trinda.

Imorgon ska Jessi och Puppe börja valpkurs, ska bli skojigt, ska ta mkt kort. Jessi har tjuv tränat mkt och han är jätteduktig.

Nisse är ute på krogen ikväll och Johanna jobbar så det innebär att jag har 1 stor pudel, 7 mopsar i min säng :)
nä nu tog jag i lasse pudel och turre sover inte i min säng.

Godnatt på återseende  Lena

Kommentarer
Postat av: Nettan

Verkar ha varit en riktig höjdardag med mycket hundbus.



Va glad att inte kameran var framme när du gjorde din vurpa ! Ha ha !

2010-02-06 @ 11:09:50
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Fotografen

Ja, jag kryper till korset och erkänner, det var JAG som försökte ta fina kort av dig och rottis-valparna, men Lena : HUR LÄTT ÄR DET när varken du eller valparna är still en endaste sekund??? :-)

Kram Cathrin

2010-02-09 @ 10:50:04
URL: http://www.kennelpzazz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0