Kattungarna!

Fortfarande förkyld. Man blir inte friskare av att jobba natt, när kroppen inte mår bra ska man pressa den att vara vaken och jobba på fel tid.

ja ja det ger sig väl. Igår när jag vaknade så satte jag igång att röja lite på övervåningen, bädda rent, plocka undan, skura duschrummet, och dammsuga. det sist nämnde uppskattar inte kattmamman, hon skriker högt, står i trappan och ropar på ungarna. Det gick ganska fort och jag visade henne att dom är kvar ingen är rädd eller skada. Hon var mkt tveksam.
När vi några timmar senare skulle lägga oss så säger janne att kattungarna inte ligger i lådan...

Jaha hon har flyttat dem, hon gör så om hon inte tycker att platsen är trygg. jag for runt och letade, under, över, bakom, alla tänkbara ställen. Själv satt hon på stolen och såg ut  som om hon inte hade en aning om var de var.
Jag hittade inte ungarna, i morse tänkte jag att jag skulle vara med när hon kom in, tänkte följa henne, och när hon ropar på dem, försöka höra när de svarar. Tjohej! hon ropade ingenting. Jag ut på altanen och rota, bakom, under massa bråte,där så låg det 3 små pigga mätta kissungar.
Nä inte ska väl de vara ute, de är ju så små. Jag upp med dem igen, men Kattis (mamman) blev helt tossig. de skulle ut. så det var bara att bära ner lådan och fixa så det ligger bra.

Men va händer då........ jo VERNER , han upptäckte helt plötsligt att vi har kattungar. Här kommer ett litet bildspel på Verner och kattungarna.





















Han blev lite avis på deras fina hus, Sötisen.


Till sist vill jag skicka ett JÄTTEGRATTIS till Leila & Puggens Qung Qarl "Kalle " som blev BIR med cert i Finland idag.

Korten är gamla, nya på G.





GRATTIS    /Kram Lena

Kommentarer
Postat av: Riikka

Gulliga Verner!!! Och supersöta kattungar.

2009-05-19 @ 12:56:57
URL: http://www.socomical.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0