Ni undrar väl!

Hej allihopa, ni undrar nog var jag tagit vägen:)

Vi kom hem så sent på söndagnatten så hände en del saker så igår hade jag
helt enkelt inte tid. sorry!!

Men resan gick jättebra, Cathrin körde och vi andra underhöll på bästa sett.
Hundarna uppförde sig utmärkt.
Jag tog inte så många kort men Amanda fotade hela tiden så jag tänkte att jag får kort av henne sedan,
så gick hennes kamera sönder....
Så några bilder på hundar blir det inte :)))))

Vi kom fram till Malmö ca 17,30. Fixade lite på hotellrummet, Badade Anneli och Lillis.


Anneli nybadad.






Johannas första portion av sallads buffén



Kollar på Robinson.


Sedan skulle Johanna och jag gå ut med hundarna på en sista sväng.
Jag sa att vi svänger till vänster,för på höger ligger det ett torg.
Vi gick vänster och vänster, så kom vi ut på ett torg, gick rakt över och tog vänster.
Om jag säger så här så efter 2584 steg och många vänster svängar, så var vi lost!!!!
Åh vad vi skrattade, tänkte ringa Cathrin och be henne ropa ut från fönstret var vi bodde.
Men till slut säger Johanna nu är det rakt fram och vänster. Jag blev lite osäker.......
Tittar åt höger och där långt borta ligger H&M som ligger mittemot vårt hotell:))))
Vi hade gått runt fel torg i en halv timme. Men hundarna blev ju rastade:))))

Iväg på söndagmorgonen, det var kaos på mässan, bilkö, insläppkö, veterinärkollkö....
Att sedan hitta vår ring var inte det lättaste. Nej jag tycker nog inte att det var så bra.

Anneli ställdes i en ring dit juniorerna var flyttade pga att mops domaren fick 108 anmälda mopsar,och så många får de inte dömma.
Anneli dömdes för Domare Henrik Johansson, han tyckte nog att hon var söt för hon kom på en jättefin 3:dje plats med CK, för att var första officiella utställningen för en svart juniortik är det mkt bra. Det var 14 st i hennes klass:)))

Det gick inte så bra för Ester och Pia, vi vet inte riktigt vad denna dam ifrån Tyskland ville ha för typ av mops.
Puggens hedda Landin kom 2 btkl.

Våran Lillis vann champion klass och sedan hade tant domare att göra i ca 15 min innan hon kunde bestämma vem som skulle bli bästa hane. Det var någon som stegade ur ringen mkt arg pga tantens otroliga velande.
till slut beslutade sig domaren för att Lillis son Faunus Ginger Griffin skulle vinna. han blev sedan BIM
Ett JÄTTESTORT GRATTIS till er GUN & MICKE på Faunus kennel. Ett stort grattis till Bibi och Åsas ägare för hennes finfina placering som BIR & BIG R.

Sedan tävlade Lillis med en avelsgrupp, vilket betyder att han tävlar med 4 avkommer från olika tikar.
Vi hade
Felixtra's Ville den lille
Puggens Queen Qristine
Pugsies  New Dawn
och självklart vinnande hane Faunus Ginger Griffin.

Lillis vann och fick HP, fick alltså tävla i stora ringen.
Trots att vi hade långt hem allihopa så stannade vi till sluttävlingen.

Men när Johanna står där i uppsamlingsringen kommer inte Tangetoppen med Faunus Ginger Griffin.

Man får inte gå in  och tävla om inte alla är på plats.
Ni kan ju själva tänka er hur det känns när man har 3 st som har stannat för vår skull,
fast de ville åka den långa vägen hem, och sedan inte ens får gå in i ringen. För att
den fjärde skiter i att komma........... kan säga att man ska nog inte skriva så fula ord
här på bloggen så förba....... är jag. :(((((

Både Johanna och jag vill här verkligen tacka för att ni stannade, Ni är guld värda. TACK
 
Nachos ägare Francisco Leal och alla som åkte med honom.
Margareta Key- Rosenberg
Therese och Carola Hellmin


Tur att det gick så hilma bra för Cathrin och lilla Vicky, hon är 1 år, och blev BIR, CERT & SV-09
SUPER GRATTIS Cathrin och Amanda.

Resan hem är attlid seg men vi hade ju ideé sprtuan Amanda som hade huuuur många olika lekar
vi kunde sysselsätta oss med.
Det är såååå kul att resa med sååå trevligt sällskap.
Kattis det gör inget att du snubblade, tycker inte det räknas vi var ju på väg ut ur mässa,:))))

Johanna, Lena, Cathrin & Amanda



Kattis



Ha det så bra, imorgon blir det inte sååååååå låååångt inlägg, jag lovar

                    /Lena

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sno på med bilderna bara!

Ja vilken resa det blev!

Det får vi göra oftare. Vilken söt bild det blev på Anneli, nybadad! Syns snart. Kram kram

2009-03-24 @ 13:30:57
URL: http://volkyria.blogg.se/
Postat av: Tilda

Grattis, grattis, grattis till helgens resultat!!!!

Här har man gått och väntat och väntat!

Sköt om er!

2009-03-24 @ 18:12:52
URL: http://www.precioushills.se/
Postat av: Malin

Tack för senast, och grattis till fina resultat....även om jag tyckte att domaren var heeelkonstig haha.



Jag förstår att du är besviken på dem som inte dök upp. Vi kom till Stockholm vid 10 på kvällen, så det blev inte så farligt ändå, men när vi ändå stannade så hade det varit roligt att få se avelsgruppen i stora ringen...men men



// Malin

2009-03-25 @ 09:58:55
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Nettan

Tack för senast !



Tårarna är upptorkade efter Falcon och det är så lungt i stugan så man tror att alla har försvunnit.



Synd att det inte blev någon avelsgrupp när vi var så många som stannade och skulle heja på !

2009-03-26 @ 12:14:11
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0