Sundbybergs Stad!!!!!!!!

Fy f........n va trött man blir på vissa komunala inrättningar. Efter att ha bråkat med just Sundbyberg stad om att min dementa lilla moster ska få en plats på hemmet eller ej i ca 2 år. Har hon nu fått en plats, jag måste titta på lägenheten innan vi tackar ja. Fick pappren på lägenheten idag vid 15 tiden och måste lämna beskrd innan fredag, MEN anhöriga till den tanten som gått bort har rätt att ha lägenheten månaden ut (inte så konstigt). Självklart kan jag inte gå in i hennes lägenhet och titta. Men hur ska jag veta vad vi tackar ja till. Ringer upp handläggaren som står på pappret jag fått. Japp hon är på semester.

Nu får vi visst gå in i en annan lägenhet som är likadan. Ja ja  vad ska man säga..

Här är en bild på min gulliga lilla Moster Gärd. På bilden är hon 80+ idag 90+.




Nu ska jag åka och köpa blommor Riikka, ska se om jag får till det.

David om du vill ha tips om min Nässelodling så hör av dig, Det är inte det lättaste växt att hålla på med, kom ihåg att den är giftig.
                                       Kram  Lena

Kommentarer
Postat av: Katrin

Halloj i kojan:)

Vi har våra duster med komunen vi också, sedan smålandsresan tillsammans med svärmor så har vi lyckats få till att hemtjänsten kommer tre gånger i veckan,suck alldeles för lite med tanke på behovet.

Ni har kommit långt med erat komunbråk så Grattis till Moster Gerd och hennes lilla lya:)

Ha det gott

//Katrin

2009-06-22 @ 19:16:12
URL: http://www.nogg.se/Daisymopsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0