Helgen!

Denna helg har varit jättekul på många sett, VÄDRET, Ulla  & Lottas fest, Verners första utställning, och Mors dag.

Vädret, jo alla som känner mig vet att min underbara nu icke i livet pappa, var röd hårig med fräknar över hela kroppen.
Detta fina anlag såg han till att just jag skulle få. Nu har jag inte rött hår, men vi har samma typ av pigment, vilket betyder Beige om alla fräknar flyter ihop så kan man se mörk beige ut. MEN om man utsätter sig för mkt sol under en lång tid typ 6 timmar, utan solskydd då blir det en helt annan färg, som i och för sig är snygg, stark rosa. Denna färg övergår sedan till jo beige igen när allt lagt sig. Min gulliga systerdotter christina har också haft den turen. :)
Men jag klagar inte det är bara att bränna på:))  Underbart väder :))

Ulla & Lottas fest kommer i ett helt eget inlägg med mkt bilder på party pinglorna.  en mkt rolig & trevlig fest.

Sedan Verner & Minas debut utställning i Bro-Håbo, för domare Monica Stavenborn.
Var väl inte det bästa vädret för en liten valp att träna utställning, men det gick alldeles galant, Han sov i skuggan i buren eller gick runt i skuggan, när Johanna och jag satt i solen.

Verner gick emot en söt jämnårig hane ifrån Tuggelites kennel, Verner blev 1:a.
Skulle haft med ullis men hon hade gjort sig illa i ena bakbenet. Så hon fick stanna hemma.
Mina fick motstånd av en jämnårig tik ifrån Great Heart's kennel och en 8 mån tik ifrån Peringos kennel.
Mina & Cilla var såååå duktiga och blev 1.a, för att då möta Verner, Verner blev BIR & Mina BIM.



Lilla Mina, super konsentrerad

Sedan var det en lång väntan i solen för alla valpar skulle tävla i BISet, man hoppade alltså över grupperna.
När det sedan var valparnas tur var det Domare Kjell Lindström som dömde.

Verner blev då BIS valp, med jättefina priser, Tack till alla.









Johanna & Verner som inte orkade ställa upp sig längre.

Sedan vill jag skicka ett STORT GRATTIS till Kicki Stavenborn som var i Stockholm för att mottaga SKK Förtjänstmedalj (tror jag det heter, rätt mig någon som vet) för lång och trogen tjänst, det är du väl värd.  GRATTIS

Sist med inte minst ett STORT GRATTIS till min lilla Mamma som fyller år idag. GRATTIS GRATTIS.



Vi kommer ikväll och fikar.

Kram Lena


Kommentarer
Postat av: Cilla

Hahaha fick lill-killen en lifetime supply av Magnusson´s foder och kex?!?!

Återigen stort grattis!



//Cilla och BIM-Mina :-)

2009-06-01 @ 13:56:18
URL: http://www.eureniusdesign.com/mopsar
Postat av: Katarina

Stort grattis snyggingens superresultat!! Vilken debut!!!

2009-06-01 @ 15:07:39
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Malin

Grattis till Werners BIS-valp!!! Patrik anmäler sig till den ceriserosa klubben. Tror att det ömmade lite i ansiktet på honom igår kväll...men macho som han är så klagade han inte ;)))Jag slår en pling någon dag.



// Kram Malin

2009-06-01 @ 17:01:11
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Tilda & c/o

STORT G R A T T I S!!!!

Kram från norr!

2009-06-01 @ 20:55:42
URL: http://www.precioushills.se/
Postat av: Nacho & Co

Grattis till lillkillens resultat, vilken debut!!

2009-06-02 @ 11:25:55
URL: http://www.nogg.se/nachoman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0