Lördag!

Saknade ni inlägget igår???

Jo jag sov rätt länge, sedan hade vi ett jobbigt ärende på eftermiddagen/kvällen.

Har pratat med ett par som haft mops sedan 1980, nu har deras 3:dje mops blivit en ängel.
Gunnel blev så ledsen och deppig. jag som inte har någon valp till salu, vad göra?

Jo Johanna har lite svårt att hinna med sina tre hundar sedan hon blev singel.
Så då föreslog vi att Sune och Gunnel kunde låna Kjälle. De blev jätteglada,
Det var ju bra men är det något vi är dåliga på så är det lämna bort någon av våra hundar.

Sagt och gjort, johanna har provat detta 3 gånger förut men har alltid backat ur för att det är så jobbigt.
Nu åkte vi och lämnade Kjälle. Han blev så varmt välkomnad, två barnbarn stod så förväntansfulla som om de väntade på jultomten. Kjälle var jätteglad att alla var så uppspelta åt just honom.
Kjälle gjorde halva villan på direkten, var uppe i alla fina soffor han kunde hitta. I köket hade Sune lagt lite god kyckling som kräsna Kjälle glatt slukade.

Nu sitter jag här och väntar på ett samtal hur kvällen/natten har gott.

By the way , Stellan: efter ett par dagar med min nya kompis så kanske jag återkommer med ditt förslag:))))))))

I eftermiddag kommer en blid på presenten:)

Nu har vi varit på kalaset, Lilla Tuva fyller 1 år på tisdag, hennes pappa Fredrik (min systerson) fyllde idag.
GRATTIS till er båda.
nu kommer lite bilder ifrån kalaset och bilder på våran present.








PRESENTEN









Visst är den söt den lilla stolen. hoppas nu Tuva inte välter ur den och slår ut de få tänder hon har.
Fredrik du måste ha koll:)))  Kram från moster Lena



Rapport ifrån Kjjälle.
Natten tillbringade han i sängen, jättelycklig att ha en ny Husse, äter mkt godsaker.
Vid frukosten satt han PÅ bordet och åt tillsammans med matte och husse !!!!!!!!!!!
jag inte verka han sakna oss än iallafall. Varit på långprommis.
Sover med älsklings gosebollen i munnen.
Jag tror nog att det är jobbigare för Johanna och mig än för Kjälle.
Har pinkat in hela tomten. Han bor i Hägersten ett par kvarter ifrån där Harriet Humlan bodde.
Om någon är i dom kvarteren.

Rapport ifrån Träningskompisen:
ja det var inte så lätte som det ser ut på TV, jag hade tänkt lägga upp träningen i 30 min pass 3 gånger i veckan.
Just nu är jag på 2 min pass 4 gånger om dagen :)))))))))))))))
Christina jag vill ha rapport hur det går för dig.

Kram  Lena

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, jobbigt att lämna bort hundar sådär men efter ett tag brukar det gå över.

Hoppas vi ses snart!

2009-02-21 @ 10:40:38
URL: http://volkyria.blogg.se/
Postat av: Gollum med flock

Vilket tufft beslut, men vilken bra lösning.

Då ni känner ägarana så vet ni också att Kjälle får det toppen. Han verkar dessutom finna sig tillrätta i det nya hemmet.

2009-02-21 @ 10:53:31
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Malin

Tråkig, men bra! Johanna vad duktig du är :) han kommer att trivas, å du får ju träffa honom ibland å pussa på honom!

2009-02-21 @ 12:49:05
Postat av: Riikka

Jag verkligen saknade inlägget igår, jag tycker att din blogg är helt toppen! Hoppas att Kjälle trivs i sitt nya hem. Kram till er!

2009-02-21 @ 14:52:34
URL: http://www.socomical.com
Postat av: linn

usch va jobbigt. skönt att ni vet att han har det bra och fick kliva i alla finsoffor och äta kyckling :) ett riktigt mopshem

2009-02-21 @ 17:08:32
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Amanda

Nemen åååhh vilken söt liten stol!

Hopppas ni får en mysig lördag kväll, själv ska jag vräka i mig en Ben&Jerry´s! Kramar

2009-02-21 @ 19:29:27
URL: http://volkria.blogg.se/
Postat av: karin

tja!!! kul att du har blogg!!! även min äldsta dotte har en, underbara bilder på "mina pöjkar"... kommer å följa din,,,,kram

2009-02-21 @ 21:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0