Onsdag!

Igår hann jag inte blogga, det är väldigt mkt denna vecka.

Det gick bra att flytta Moster till hennes nya boende, men det är klart att det inte var särskilt kul för någon av oss.

Allt hon ville ha med sig massor av saker,bl a en jättestor kristallkrona!!!!!!!!!! osv. Hon var jätteduktig och förstod till slut att hon inte kan bo själv längre. Jag har pratat med peronalen nu på morgonen och de säger att kvällen , natten och morgonen har varit lugna.
Men hon förstår inte varför vi inte berättat något för henne??????????
 Det är en hemsk sjukdom Altzheimer.

Jag har följt en blogg om en TJEJ (med stora bokstäver) hon hade cancer allt verkade gå åt rätt håll, men så i förra veckan så blev hon sämre och i går morse somnade hon in. 35 år. Livet är inte särskilt rättvist.

Min moster säger att hon kunde lika gärna dö om hon ska tappa minnet, och Sabina som var mitt i livet med man och barn.

Hoppas du har det bra Sabina, tänker på dig och dina anhöriga.



I dag ska jag hämta stamtavlorna, har bestämt att jag besiktigar dem i början på nästa vecka, jag hinner inte nu.
Och alla valpköparna tycker det är ok,  ( kankse inte Cilla) :)))

Vi ska åka till Gudrun och Sune som har Kjälle. Se att allt är bra. Rapporterna tyder på att han har det mer än bra.
Han blir inte lite bortskämd, men men det är ju mopsar till för att förgylla och skämma bort.


Igår kväll var vi på Moa & Svantes ringträning, det är alltid lika trevligt. Det börjar se ut som en mops träning.
det är faktiskt tillåtet att komma med andra hundraser.
Titta på Moas hemsida vilka dagar det är.  www.rossmix.com

Nu är det två arbets nätter, sedan ska vi bort på fredagkväll, ser fram emot detta:))))

Therese som ska ha Vilma den vilda,- Tänkte- i schäfer världen har ni ju skyddsarmar du ska nu fundera på och köpa skyddsben:))



Ha en bra dag i vår solen.   Lena

Kommentarer
Postat av: Cilla

Klart jag tycker att det är OK, vet hur stressigt det kan bli ibland!

2009-04-01 @ 10:29:30
URL: http://www.eureniusdesign.com/mopsar
Postat av: Nettan

Glöm inte näsduken Lena.

Du vet ju hur känsliga vi är när vi ska lämna dom.

Säger som du sa till mig i Malmö : tänk på att mopsar är otrogna.



kram

2009-04-01 @ 10:31:32
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gud vad söta de är! Kissungarna är inte så tokiga de heller :)

2009-04-01 @ 19:00:06
URL: http://www.passionsfrukt.nu/barfota
Postat av: Cathrin

Hej vännen!

VILKA KORVAR!!! JAg är så glad att de inte åker under helgen, då hinner jag kanske se dem i helgen JAAAA! Vad roligt!

Ha en bra sovdag!

2009-04-02 @ 07:21:40
URL: http://www.kennelpzazz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0