Bihåla!

jag pratade med Ingrid som är sjuksköterska på mitt jobb, om min dumma bihåla. Vi pratade om att jag skulle nog prova nässköljning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men jag tycker att det ser jätteäckligt ut, tror att jag kommer drunkna. jag gillar ju inte att få vatten i näsan när jag badar, vilket jag inte gör så ofta:)) Men det beror mest på att det är så ensamt i vassen och se alla ha så kul på stranden. 
äh skämt å sidor.

Ingrid kom på att hon hade något hemma som jag skulle pröva, en inhalator + aromdroppar.

Sagt som gjort, fick låna den igår natt, och i dag provade jag den. Ingrid sa att dropparna kanske inte var direkt nya, men att det  inte är farligt bara att de kanske inte är så starka.
japp fram med apparaten i med vatten och droppar. jag tänkte att jag tar 2 droppar (man skulle ta 1) verkar mesigt.

Jo alla slemhinner blev rensade, syrebrist, och tårögd. Nisse skrattade glatt. Och jag tvingade genast honom att prova.
han kom inte ens i närheten av apparaten.
Jag fick hälla ut och börja med 1 droppe. Kändes skönt ska prova om några timmar igen. Vem vet kanske hjälper.



Jag har ju Oleum Basileum, ska prova det.  Fick tips av en gammal vän att det är bra vid dessa besvär.

jag brukar ha några droppar av någon blommig doftolja i dammsugar påsen. En dag kommer jag hem och det verkligen stinker i huset. Då har Janne dammsugit och hällt i droppar av Oleum i påsen. Vi kände oss friska i flera dagar.

Nu ska jag skjutsa Nisse till jotten.

Ses  Lena


Kommentarer
Postat av: Malin

Usch för ont i bihålorna. Jag förstår att Nisse skrattade. Måste ha sett lite småroligt ut när du skulle använda den lilla ångmaskinen ;)))



Krya på dig!

2009-04-29 @ 23:28:30
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Cathrin

Va? Fegis! Bangar du Lena? Jag tycker att du skulle ha provat den när nässköljgrejen! Det gjorde dom på "Du är vad du äter" igår på TV3. Den såg....jättekonstig ut, beronde vilken fantasi man har hi hi hi-

I all fall hade det varit kul om Nisse hade tagit ett kort på dig med simgladögon (så du inte drunknar) och sput ur ena näsborren :-) Ha ha ha ha!!!

2009-04-30 @ 11:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0