Vira.

I onsdags så var jag, Jessi, Cathrin & Amanda på Viraspelen i Åkersberga. Vira är en lite by i Roslags-kulla.
Vira bruk är en lite smedja där smederna gjorde värjor. Varje sommar 1 vecka i juni/juli de senaste 25 åren har viraspelen gått av stapeln.

Min syster har vartit med i många år, tyvärr inte de senaste. Men syrrans bästa kompis Kerstin medverkar fortfarande.

Detta är ett måste, vet inte hur många gånger jag sett spelen, det är bara de som har huvudrollerna (skådespelarna) som får betalt, de andra ca 100 st får en korv och läsk i pausen.

Ni skulle sett det året Martin Stenmark var med......... degla mig igenom den gången.
Malin Berghagen var en av mina favoriter, även Linda Ulveus.

Här kommer lite bilder från årets spel.

Kerstin röd hätta
Elliot Nisse kompis,










Elliot



Kerstin


























































ja det blev en del bilder, ni fattar nog inte mkt, så nästa år åk och titta på spelen.  Lena



Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack Lena och Jessi för en super mysig kväll!!

2009-07-03 @ 21:12:58
URL: http://volkyria.blogg.se/
Postat av: Kerstin Björnlund

Helt underbara bilder!!!!! Tack tack!!!

Har nu kunnat skapa ett wira-album. Har inte tagit några kort själv i år! Tack Lena

2009-07-05 @ 11:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0